En dag ute i naturen

Större delen av dagen spenderades på sjön Håjen i norra delen av Ludvika kommun med arbetskamrater. Det stod fiske på schemat, angling och pimpling.
                                   
Jag befann mig mest vid elden och det nappade inte särskilt mycket. Det blev därför en ganska lugn dag. Solen var trögstartad men efter lunchen som bestod av grillad falukorv för min del så blev himlen blå och solen värmde oss frusna själar. Lägger in några foton från dagen. Tyvärr hann jag inte med att fota några gäddor, det blev 4 st totalt men innan jag fick fram kameran så var de redan filéade.

Såg den största fågelholk jag skådat, antar att det är en större fågel som ska bo i den. Häftigt stor var den i alla fall så jag lägger in en bild på den också.


Maken var i slalombacken i Romme (Borlänge) med sina arbetskamrater så när jag kom hem blev det en promenad med stavarna innan hans hemkomst. Solnedgången visade sig från den vackra sidan med sjön som blivit blötare och isigare de senaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0