Sommaren dröjer

Det är regn, regn och åter regn på kvällarna när jag äntligen tagit mig hem från jobbet.
Trädgårdssysslorna har inte riktigt kommit igång (inte för att jag heller kommer igång så tidigt de helgdagar jag är hemma) och temperaturen håller sig väldigt lågt. Det var ju inte länge sedan vi hade 25 grader varmt. (Lite för varmt i mitt tillstånd) men nu är det ju kallt!

Vi har hunnit med besök från mor och J (vilket nu var några veckor sedan) och även besök av farbror helgen efter. Väldigt trevligt.

I fredags var det grillning med jobbet. Väldigt gott och trevligt sällskap. Och vädret var okej.

Har tvättat bebiskläder och förberett med diverse annat. Gardinerna är uppsatta i friggeboden, ÄNTLIGEN! Har haft roligare saker för mig än att försöka få rätsida på det mönstrade tyget.

Äppelträdet har börjat blomma, ett bra tecken på att det överlevt vintern. Det förra gav upp lite för snabbt.
Tyvärr har även maskrosorna börjat blomma och det ser ut som de tagit över gräsmattan.

Tiden här hemma går för min del åt till plock och stök medan maken kämpat på med de sista tentorna och inlämningarna för teminen. Snart är det klart och fokus kan läggas på huset istället.

Tiden går snabbt och nedräkningen har börjat. Inte många veckor kvar innan den planerade ledigheten. Men än så länge går det väldigt bra även om det såklart märks att kroppen blivit större. Det känns som vi mest är på kontroller både i L:a och Falun. Det minskar ner arbetsveckorna då det ju tar ett bra tag att åka till Falun tur och retur. Sjukvården här är väldigt noggranna i det här fallet, så det är inget att klaga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0