Äntligen träning!

Den här veckan har det blivit lite träning. Badhuset hade äntligen öppet för vuxensim så jag avverkade 750m. Men efter två längder så meddelade armarna att de inte var så pigga. Det gick i alla fall bra men inte så snabbt.

Har även hunnit med en sväng till Borlänge och kupolen. Inga större inköp men jag fick i alla fall lite nya intryck och hittade nya pärlor på Panduro.

Igår blev det en timmes stavgång i Malmiastugan med avslutande bastu. Intressant att jag nästan får mjölksyra i benen av en promenad, men jag höll nog den hastighet jag brukar ha haft tidigare när jag gått den sträckan. Ett positivt besked. Vädret var lite snöigt men inte allt för blåsigt.

Idag däremot blev det stavgång på isen, den blåsiga isen. Ångrade att jag inte tog på mer kläder. Valde riktig väg den sista biten och fick upp värmen. Blev en timmes pass även idag men kommer nog att känna av den här träningen även imorgon. Visste inte riktigt om jag skulle orka ta mig hela vägen hem, så stumma blev benen :)  Men det betyder ju bara att jag är i behov av träning. Det är ju inte direkt några hårda pass.

Har gjort ett nytt försök med bakmaskinen, men ligger nog inte på topp än. Tror jag gjort de största misstagen nu så förhoppningsvis går det bara bättre. Bröden är i alla fall ätbara. Tror att J lyckas bättre som gjort 2 satser bröd idag. Det är ganska bekvämt att brödet bakar sig själv, får tid över till annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0