Sommaren 2012

Så är då sommaren slut och vår dotter Agnes har redan hunnit bli 1,5 månad gammal.

Det blev inte så många blogginlägg från mig.

Ingen sommarvärme har det varit men det har inte gjort så mycket då jag ändå inte kunnat njuta av sol och bad pga rådande omständigheter.Den 15:e juli kom då vår lilla prinsessa till värden. Efter 3 dagar på BB åkte vi hem och två dagar senare kom den värsta hagelskuren jag varit med om i mitt liv. Iskulorna var så stora att de slog hål på gamla plasttak till altaner. Det lät fruktansvärt och de få odlingar jag hade fick sig en rejäl törn. Blommor sköts av, även grenar i vinbärsbusken och vasstrån. Björklöven klövs i bitar och i vinden så fastnade dessa och björkfrön på alla fönster. Spår från detta finns fortfarande kvar, men värst var det på den inglasade altanen.



Efter detta oväder återgick den här sommaren till det ”normala” med kraftiga regn. Lite värme, men tror de bästa dagarna varit den här veckan när jag och Agnes tagit promenader åt alla olika håll vi kunnat här hemma för att i alla fall få lite omväxling. J har börjat jobba igen och vi håller på att vänja oss vid att det numera är dagtid och inte en skiftarbetande make/pappa vi har :) 

Besök från både mor, syster och mina fastrar har vi hunnit med. Även M+E+I från Ludvika har hälsat på och tittat på vår nya familjemedlem. Det är nog den första sommaren jag inte åkt ”hem” utan spenderat mina hittills 8 ledighetsveckor i Dalarna utan några större utflykter. Det blev förresten en dagstur till Västerås när mor skulle ta sig till Arlanda och det var elfel på tåglinjen så vi fick skjutsa henne till en flygbuss istället.

 Förhoppningsvis ska jag bli lite bättre på att uppdatera bloggen men det är inte helt enkelt med en liten en i huset. På nätterna är det mest sömn vilket innebär att dagarna oftast består av mycket vakentid. Får vara glad så länge det fortsätter så.

Lägger ut en bild för nyfikna :)


Kommentarer
Postat av: moster

helt galet vad tiden går fort! Tänk att mosters lilla prinsessa redan har blivit 1,5månad. Och vilken fin bild på henne:) Jag hoppas att ni kommer och hälsar på oss snart så jag får mysa med henne! Sköt om er! Kramar i massor

2012-08-29 @ 21:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0