Dagarna rusar förbi

Redan oktober. Det har blivit höst med mörka kvällar. Det blåser så det viner i huset och träden har ändrat färg. Ibland öser regnet ner. Häromdagen hade vattenmätaren samlat upp 40mm, det är riktiga skyfall numera.

Bloggandet ligger som ni alla förstår inte högst upp på min lista över saker att sysselsätta mig med. Jag har kommit igång med träning igen efter nästan 2 år med så gott som totalt uppehåll.
Min make sysselsätter sig däremot med läxböckerna så det är lika bra att komma i form istället för att störa honom.

Förra helgen hade jag storstädning där jag torkade alla fönster. Det var dags för fåglarna pickade på fönsterbrädor som var fyllda med mumsiga flugor och spindlar. Nu ser vi ut igen och kan njuta av den vackra hösten de timmar som vi fortfarande har dagsljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0