Sommartid

Det blev en ovanlig helg som började med pub och fest på Folkan på fredag kväll. Lördag blev därför relativt lugn med en kort promenad på isen och lite avkoppling på ett liggunderlag i solskenet.
Bakade ”vanliga” blåbärsmuffins till min make som en liten överraskning eftersom han tränade och var på möte på förmiddagen.  Lite inhandling av mat och såklart framhejande av SAIK som lyckades i förlängningen.  Två svanar landade ute på isen och det kanske betyder att vintern och isen snart är borta.
Färsbiffar och smörstekta kantareller till middag innan vi som så många andra släckte ner huset för att stödja Earth Hour. I stearinljusens sken spelade vi TP millennium, det med de svåra frågorna. Efter några timmar hade jag fyllt min tårta och blev därmed segrarinna, helt otippat kunde jag även några sportfrågor :).
Idag har det kokats soppa och sylt och J gjorde för första gången glutenfria och laktosfria våfflor. Det har ju varit våffeldagen. Våfflorna fick MVG.
Mina odlingar har utökats med nysådd av timjan. Basilikan som jag sådde för några veckor sedan har redan kommit upp. Ute blåser det och ser inte alls inbjudande ut. Vi kom förresten ihåg att ställa om klockan inatt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va kul att ni varit på fest i helgen! Och hunnit med både bak, hockey och odlingar. Att även två svanar landat är ju inte heller fel. Hos oss har det varit lite aktiviteter i helgen, i afton har jag varit på yoga ovh nu ska räkningarna betalas/Kram

2011-03-27 @ 19:59:47
Postat av: Lisa

Det var bara jag som var på fest, J hämtade mig under natten. Han har ju annat än fester att tänka på just nu :)

2011-03-28 @ 20:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0