Orm och strömavbrott

Igår blev en annorlunda morgon här hemma. Mitt i förberedelserna för morgonträningspasset så sprang J på en liten orm i källaren. Den låg ihopslingrad bredvid träskorna… vi misstänker att det var en liten snok. J bar ut den. Vad gör man med en orm som på något sätt tagit sig in i huset och hur har det kommit in? Finns det fler? Lite läskigt. Tur att den inte var så stor. Vi kom i alla fall iväg till träningen. 

Jag gav mig på muffinsbak direkt efter lunch, men det är svårt att säga om jag är nöjd med resultatet. Det är ju tur att de glutenfria skapelser jag får till bara ska ätas av mig. För inte är det lätt att få det snygg och få dem att ta ihop på bestämd tid i ugnen. De smakade i alla fall bra.

Till middag slog vi (eller jag) på stort och använde de sista kräftstjärtarna från frysen till att göra en god förrätt med ägg och västerbottenost. Mums! 

Idag när vi precis tagit oss upp ur sängen och plockat frukosten ur kylen upptäckte vi att strömmen var borta. Så det blev kall bovetegröt för mig, men det gick också att äta. Nu 2 h senare har precis strömmen kommit tillbaks. Så det är väl bara att sätta igång med tvätten och alla andra sysslor som jag hade tänkt som dessvärre kräver elektricitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0