Hemma igen efter julfirande

Det blev en veckas julbesök i norr för min del men J dök upp först på torsdagkväll. Som vanligt full fart med matlagning, julgodis och julfirande. Inte för att jag bidrog särskilt mycket med julstöket utan försökte så gott det gick vara barnvakt åt lille C som vågade sig på de första små stegen utan en gåvagn eller annan valfri möbel som stöd :) Men han går inte utan att någon ger som förslag att han kan gå utan stöd.

Resan norrut gick ganska bra för min del, däremot hemresan var lite tyngre då jag i princip sov fram till Hälsingland. Därefter orkade jag hålla upp ögonen hela vägen hem. Hela 4 timmar! Det var relativt lugn biltrafik förutom några nedfallna träd (pga stormen) som var kapade lite väl långt ut i vägbanan och gav en lite olustig känsla. Min man kan nu stoltsera med att han själv kört både resan norrut och söderut helt själv. Vi som annars brukar ha en ganska jämlik fördelning på chaufförandet.

Åter hemma igen blev det inte riktigt som jag tänkt utan det blev ännu en tung dag. Kämpiga dagar varvas med bättre dagar och nu är det i alla fall hopp om liv. Kanske kan resväskan packas upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0