Tillbaks :)

Sommaren börjar lida mot sitt slut. Semestern har ägnats åt altanen, förhoppningsvis lägger jag in någon bild så småningom. I övrigt har det badats, plockats bär och kantareller och fiskats kräftor. Även en tur till mor och far har hunnits med, även om det blev en knapp vecka vid havet.
Nu är vardagen här efter snart 2 veckor på jobbet även om det innebär lite nya arbetsuppgifter för min del.

Lägger in några foton på ”mina” odlingar. Har precis skördat squashen (18 cm), men inte så grov som den förra. Kylan har varit närvarande och då växer de inte lika bra. Nu med en uppfräschad inglasning kanske jag behöver ett växthus till mina odlingar. Plantorna drar liksom ner den fina omgivningen när bladen vissnar.

På återhörande när tiden infinner sig.


Isbergssallad


Squash


Aubergin


Tomat




Kommentarer
Postat av: Anonym

wow, det blev en aubergine ändå:) Vad kul att alla odligar gick bra & vad roligt med lite uppdatering! C ligger just nu och sover, men det börjar vara dags att gå ut & hämta honom så nu är friden slut. Hoppas ni får en härlig helg. Vi åker till stugan över helgen. kramar!

2011-08-19 @ 10:35:13
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka fräscha grönsaker, finns inte i min trädgård!Kram från mamma

2011-08-25 @ 21:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0