Äntligen Surströmming :P

Det blev en intensiv vecka. Mycket städande och fixande hemma. Vi hann i alla fall färdigt med det mesta till lördag eftermiddag.
En simtur före jobbet hanns också med. Nu gäller det bara att fortsätta med det goda.
En ny telefon på jobbet, så nu vet jag knappt hur jag ringer eller svarar i telefon :). Jag lär mig nog med tiden, att ny teknik ska vara så svår…
Det blev surstömmingsfest på lördag kväll. Som jag längtat, och det gick att äta på riskakor, men lite annorlunda var det nog. Det var en riktigt varm och skön kväll på inglasningen. Söndag morgon var det inte alls samma trevliga väder utan regn igen.
Har skördat ännu några grönsaker. Våra potatisar har vuxit rejält, dessa blev tillbehör till surströmmingen. Även morötterna verka ha vuxit så det blir råkost någon vecka framåt. Auberginen ligger i kylen och det verkar vara 2 till på gång på plantan. Det gäller bara att det inte blir så kallt ute så de hinner växa till sig lite...

Jag är redan helt slut efter en dag på jobbet så det är snart sängdax.
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0