Tokiga barn...

Igår städade vi, eller mest jag, i källaren. Vi bar ut badkaret som ändå bara stått och skräpat. Vi var tvungna att bära ut en del annat som stod ivägen för att kunna få ut det så jag tog mig friheten och röjde upp i ett av rummen. Vi bar undan sådant som ska tas till soptippen och fick ett förråd med lite mer ordning i.
Vädret visade sig från den fina sidan och vi fick möjlighet till årets första grillning här hemma.
J upprättade ytterligare en målningsstation efter att svärfar lämnat tillbaks två bockar som fick följa med i båten när han åkte på sin förmiddagstur. Dessutom klipptes gräsmattan för första gången den här säsongen.

Idag blev det en sväng till Falun och Borlänge i regnvädret. Det öste ner hela vägen till Falun. På Village inhandlades en hallmöbel och en hylla. Det blev även några inköp på Claes Ohlson och Jula.

Ytterligare en punkt är avklarad på listan över bröllopsbestyr: Ringen är hämtad.

Tänk att alla barn ska bli som tokiga när vi hälsar på. Idag när vi var i Borlänge hälsade vi på en kompis till J som har en son på 4,5 år. Han påtalade J:s uppmärksamhet med både för- och efternamn, hela tiden! Han pratade och frågade saker och var riktigt snabb med egna svar. Efter 10 minuter så skrattade jag så jag grät för han var så energisk och gav sådana roliga och rappa svar. Och han berättade vad J skulle göra och inte göra. Sedan ville han att någon skulle leka med honom, det blev min sambo :). Men efter det fick vi inte en lugn stund... Nedan några exempel på konversationer mellan två likasinnade:

(J)- Jag ska ta en sådan här kaka
- Nej gör inte det, den är inte god. Du blir sjuk av den ...

(J)- Vi har inga barn.
- Jaha, var det därför ni inte tog med dem.

Kommentarer
Postat av: johanna

hahaha, ja dessa barn. De är ju för underbara! Låter bra att ni haft en bra helg med lite pysslande. Blev det samma hallmöbel som vi kollade på, på hemtrevnad?:) Kramar!

2010-05-23 @ 21:29:29
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0