Ny vecka, nya äventyr

Förra veckan var veckan då vi skulle fixa en massa inför den stora dagen eftersom J jobbade förmiddag. Men då går han och blir sjuk! Så det blev jag som ensam fick ränna Dalarna runt för att inhandla diverse prylar, lämna ringen på putsning mm. De inköp jag försökte göra åt J gick inte så bra så idag har jag också fått ränna Dalarna runt. Tror shoppinglyckan var bättre idag. Jag har i alla fall några påsar med mig hem. Det känns lite bättre då när man nästan åkt en timme i bilen enkel väg till dessa affärer. Tyvärr stänger de alldeles för tidigt för att bilresan ska vara värt det efter en arbetsdag.

Även ikväll blev det middag på MC Donalds. Illa, illa, att jag ätit där 2 ggr på mindre än en vecka. Jag som alltid bojkottat den snabbmatskedjan. Men vad gör man inte när man är på Kupolen och inte har ätit kl halv åtta.

Nu ska jag ta tag i lite klädlagning och plocka upp mina inköp. Som en liten parentes så har en måsfamilj flyttat in på tomten och nu är de väldigt arga om vi är ute på gräsmattan och nere vid bryggan. Ännu har de inte attackerat men inte känns det helt tryggt att vara ute. Fåglarna har tagit över här... Även på jobbet har det flygit in en fågel på 5:e våningen och den har inte hittat ut. Akta er för öppna fönster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0