kraschade odlingar...

När jag skyndade ut genom dörren imorse, sen som vanligt när J jobbar eftermiddag var det ingen rolig syn som väntade. Något djur (jag anklagar någon fågel) hade pickat i mina krassekrukor som mestadels bestod av jord och frön. En av de minsta krukorna var så gott som tömd på jord. Några få frön hade börjat gro och dessa låg utslängda på marken. Det såg inte ut som särksilt mycket hade blivit uppätet, men nu måste jag se om det som grott överlever efter att de åter stoppats ner i jorden. Bilden visar hur det såg ut efter att det mesta lagts tillbaks i krukorna. En underbar start på en ny vecka...

Nu när jag ända hade kameran framme så kan jag visa en bild på utemöbeln och minodlingslåda där rädisorna redan fått fart.



Ikväll har jag bakat upp mitt jättepaket ägg som jag hittade till nedsatt pris. Tanken var att jag skulle ägna tiden åt mina gardiner eftersom det regnade när jag kom hem från jobbet. Men det får bli en annan dag...
Nu väntar disken och sedan sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0