Äntligen plantering

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Tiden är lite för knapp. I fredags när jag kom hem stod det ett rastplatsbord, med bänkar som sitter fast på sidorna om bordet, ni kanske förstår vad jag menar, bredvid garaget. Riktigt bra blev det och inte något jag hade förväntat mig så snabbt. Tack svärfar och J. Vi ryms 10 personer, riktigt stort är det men bredvid garaget ser det inte alls för stort ut.
Lördagen blev det tyvärr en sväng på jobbet men när jag ändå var i Ludvika passade jag på att kika förbi marknaden där jag hittade blommor till mina blomlådor. Här i byn var det våryra där J och hans syster sprang en stafett. Jag hann precis hem från stan så jag kunde heja på dem.

Under helgen byggde min käre sambo en drivbänk åt mig. Jag hjälpte också till med skruvning av botten och målning. Därför blev det fröplantering och sedan dess har jag kämpat och vattnat eftersom den nog inte fick en prefekt placering på soliga dagar som det varit sedan dess. Håller tummarna för att något frö gror...

Bröllopsbestyren tar upp mycket av vår tid. Klädprovningar och planeringar. Buketter och mat. Hoppas bara att vi kommer ihåg allt. Och att jag kan bestämma mig. Det är många fler val att ta ställning till som blivande brud än som brudgum. Lite orättvist kan man tycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0