Några steg framåt

Vi slapp i alla fall oroa oss för att få köksgolvet inlagt. 07:15  tisdag morgon ringde golvfirman och undrade om de kunde komma samma dag, kl 12. Vi fick lite panik då vi inte hunnit bygga ihop allt golv, vi hade ju inget golv under diskbänken och sedan har vi även sågat upp några nya hål. Med gemensamma krafter lyckades vi få ut alla verktyg, spisen och bygga upp de golvbitar som saknades. Jag kom till jobbet först halv elva. Tur att jag inte hade något viktigt inplanerat, då hade vi nog inte hunnit få det färdigt. Men några golvspacklare dök inte upp förrän kvart i 2, så J fick också lov att komma försent till jobbet. Spacklingen tog endast 15 minuter. Det hade vi aldrig kunnat slå.
Hantverkarna kom i tid igår och mattan blev inlagd. Nu håller vi tummarna för att vi hinner få allt annat färdigt innan köket anländer nästa vecka.

Detta betyder att vi under helgen ska sätta upp lite gips, lite väv, plocka ner det gamla taket och sätta upp nytt samt måla (och köpa färg). Kanske lite väl mycket att stå i. Idag och igår blev det inte mycket gjort för min del, Förhoppningsvis har jag hunnit samla lite kraft till imorgon kväll. Blommorna har fått lite vatten, jag har diskat (som inte är helt enkelt när man inte har ett kök) och jag har fått lite Yoga. 

Det kan därför bli lite paus i mitt bloggande. 

Kommentarer
Postat av: johanna

gå in på min blogg & kika vilka jag stött på. :)

2009-05-20 @ 22:20:57
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0