Första maj

Igår hade vi egen majbrasa här på tomten. Vi eldade upp gammalt virke från renoveringarna, vi har nämligen fått ihop en del det senaste året. Vi hade besök av J:s syster Lotta med familj och vi grillade korv. Fint väder och varmt var det också för att vara sista april. Vi eldade även lite gräs vid sjön.


I rabatten har den första tulpanen slagit ut i dagarna, påskliljorna är fortfarande i knoppstadiet. Men det dröjer nog inte länge förrän rabatterna står i full blom.


Idag har Js mor fyllt år så vi var där på kalas hela eftermiddagen. Vi cyklade dit, jag på J:s mountainbike och han på en gammal damcykel. Det kändes lite konstigt att cykla på en herrcykel men jag kom hem oskadd i alla fall.  Det har varit riktigt soligt och varmt, jag har nog fått lite färg. Det känns i alla fall så i ansiktet.

Nu sitter vi ute på verandan och bloggar och tittar ut över sjön. Det är alldelens vindstilla och en motorbåt brummar i bakgrunden. Men när solen är på väg ner blir det genast lite svalare så vi har satt på infravärmen för att se om den fungerar efter elomdragningen.  Det är många som sjösatt idag. Det blev till och med en båttur och bogsering då en av sjösättarna blev fast mitt på sjön utan att motorn gick att få igång igen.

Nu ska vi gå in och mysa lite i soffan och se om det är något på tv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0