Liten uppdatering

Förra  veckan var jag nära att krocka med ett rådjur på väg till jobbet. Men turligt nog gick det bra, både bilen och rådjuret klarade sig. Men lite skärrad blir man allt när ett djur rusar rakt ut i vägen, inget man är beredd på.

I övrigt så började vi med att riva ut köket. Efter ett mindre vattenläckage har vi nu några nya vatten och avloppsrör, köksmattan och alla skåp är borta. Ensam kvar är bara spisen, men den ryker nog snart den också. Det är lite annorlunda att leva campingliv hemma. Men vi har haft tur och fått mat från annat håll de flesta dagarna.

Vädret har dessutom varit på vår sida, blåsigt och regnigt, inget solsken eller värme som lockar ut en i naturen istället för att slita i köket.

Ikväll har jag rivit ner yttersta skiktet på en vägg och plockat ner en av takskivorna. Jag började med den minsta. Resten klarar jag nog inte ensam. Dessutom är det lampor och kablar som går genom dem och då underlättar det om man är två st. J jobbar em så jag får ägna mig åt det som jag klarar själv som småplock.
Golvet är snart ihoplappat igen. Det var inget golv under diskbänken och dessutom har vi dragit ett rör under golvet och därför borrat några nya hål.
Det är bara att hålla tummarna för att vi får mattan inlagd under veckan.

Kommentarer
Postat av: johanna

spännande:)

2009-05-12 @ 08:08:52
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0