Länge sedan sist…

Vi har ägnat helgen åt bärplockning. Vinbärsbusken har så många röda bär att det knappt syns att vi plockat 7 liter. Den enda skillnaden är att den inte hänger ner lika mycket.

Söndagen blev det en sväng ut i skogen där vi hittade både blåbär och hallon. Det fanns även mygg, inte för att de irriterade mig så mycket då, men jag är prickig överallt på mina ben. Varför ska alla myggor älska just mig? Och varför ska mina bett vara så gigantiska…

Efter skogsturen blev det ett dopp i sjön. För att kyla ner alla mina bett, minst 25 stycken. På kvällen rensades det bär och kokades saft. Jag fick även en utsökt måltid av min fästman.

Måndag blev det fortsatt saftkok och rensning av hallon. Ikväll har det samlats motionsminuter, 75 min sightseeing i raskt tempo.

Tänkte lägga in lite bildbevis, men datorn verkar inte vilja det ikväll. I så fall får jag lägga in dem en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0